Pogosta vprašanja

1. Kaj je projekt Nakupujmo skupaj?

100 ljudi skupaj je močnejših od posameznika. Enak sistem velja tudi pri nakupih – 100 kupcev lahko kupuje ceneje kot en sam. Gre torej za preprosto idejo, kjer se vsi zainteresirani kupci ekoloških živil organiziramo v skupino, ki opravi skupinski nakup pri različnih slovenskih ponudnikih ekoloških in lokalno pridelanih živil.

Zaradi skupinskega nakupa lahko kot skupina dosežemo drugačno, praviloma nižjo, ceno za posamezne izdelke, zaradi česar bomo vsi člani v skupini plačevali manj. V teh kriznih časih pa vsak prihranjen evro pri hrani pride še kako prav!

2. Katere izdelke lahko naročamo?

V obliki skupinskega nakupa lahko naročamo različne vrste ekoloških in lokalno pridelanih izdelkov: sezonsko zelenjavo in sadje, oreščke, suho sadje, semena, moke, žita in žitne kosmiče, med, začimbe in čaje, mlečne izdelke (sveži sir, jogurt, skuta …), hladno stiskana olja, vino in še marsikaj drugega.

 

3. Kaj moram storiti, da lahko naročam v okviru skupine Nakupujmo skupaj?

Najprej se vpišete v skupino, in sicer tako da izpolnete spletni prijavni obrazec, saj lahko le vpisani člani naročajo izdelke po znižani skupinski ceni! Vpisnina je brezplačna in brez obveznosti, v skupino pa se lahko vpišete tukaj (klikni).

Več o tem si lahko preberete tudi v zavihku postani član (klikni). 

4. Ali je članstvo v skupini brezplačno?

Članstvo in prijava v skupino sta trenutno brezplačni. Vseeno pa moramo poudariti, da gre pri projektu Nakupujmo skupaj ceneje za prostovoljni projekt, ki (vsaj trenutno) ni financiran s strani nepovratnih sredstev, prav tako ni zanj razpisanih nobenih dodatnih sredstev. 
 
Ker pa gre za časovno in finančno zelo zahteven projekt, brez prispevka preprosto ne gre. Zato vsi člani ob vsakem naročilu plačamo tudi t.i. prispevek za organizacijo in obdelavo naročil v višini 10 % od vrednosti celotnega naročila, ki je že vključen v ceno pridelkov/izdelkov.

5. Kje lahko dobim informacije o ponudnikih ekoloških in lokalnih izdelkov, ki so vključeni v projekt Nakupujmo skupaj?

Seznam vseh razpoložljivih izdelkov in cen si lahko ogledajo le naši registrirani člani skupine v spletni naročilnici Nakupujmo skupaj. Če še niste člna, pa bi radi to postali, se v skupino vpišete tako, da opravite registracijo.

TODA POZOR: izdelke si je možno ogledati le v času, ko je naročilnica odprta. Ko je skupinsko nakupovanje zaključeno, ogled nabora izdelkov ni mogoč!

ŽELIM SI OGLEDATI PONUDBO (klikni)

6. Koliko prihranimo člani Nakupujmo skupaj ceneje?

Bolj kot enkratni prihranek je pomembno dejstvo, da se organizatorji skupinskega naročanja s ponudniki dogovarjamo dolgoročno in postavljene cene veljajo dalj časa in ne samo za enkratni nakup. Na ta način lahko člani svoj nakup razporedijo glede na svoje potrebe in ne zasledujejo »akcijskih cen«, ki jih v okviru projekta tako ali tako ni. 
 
Glede na izkušnje pa lahko trdimo, da v dogovorih s ponudniki dosegamo tudi do 50 % nižje cene, vse je odvisno od količine ponudbe na trgu in ponudnikov, s katerimi se dogovarjamo. Se je pa tudi že zgodilo, da je član Nakupujmo skupaj na samo dveh dostavah prihranil celih 100 EUR. 

7. Kako hitro po oddaji naročila lahko prevzamem naročeno?

Prevzem je praviloma prvo sredo po odprtju naročilnice. Takrat se ponudniki, člani in organizatorji dobimo na Stari tržnici Šiška v Ljubljani, kamor ponudniki pripeljejo naročeno blago, člani pa ga prevzmejo med 15. in 18. uro. Istočasno člani naročene izdelke tudi plačajo. Člani prejmejo vsa podrobna navodila o prevzemu naročenega na povratni mail po poslanem naročilu.

8. Kam pridem iskati naročilo, moram iti od ponudnika do ponudnika?

Nikakor ne. Bistvo skupinskega nakupa je ravno v tem, da član skupine Nakupujmo skupaj ceneje izdelke naroči pri različnih ponudnikih, prevzame pa jih naenkrat na enem mestu.

9. Kje in kdaj lahko prevzamem svoje naročilo?

Naročene izdelke lahko člani prevzamejo na dan dostave (praviloma prvo sredo po odprtju naročilnice, med 15. in 18. uro) osebno na Stari tržnica Šiška, Drenikova 35, 1000 Ljubljana.

Če nikakor ne morete sami prevzeti naročenega, se lahko dogovorimo tudi za dostavo na želeni naslov, vendar vas v tem primeru bremenimo še za doplačilo 7 EUR za dostavo znotraj Ljubljane (oddaljenost do 10 km) oziroma 12 EUR za dostavo izven Ljubljane, vendar največ 20 km iz Ljubljane.

10. Lahko oddamo naročilo tudi takrat, ko naročilnica ni odprta?

Naročate lahko le takrat, ko je sistem za naročanje odprt. Odprt pa je praviloma na vsake 14 dni med petkom in ponedeljkom. To pomeni, da ob preostalih dnevih ne morete dostopati do spletne naročilnice, saj je skupinsko nakupovanje takrat onemogočeno. Vse prijavljene člane o odprtju naročilnice obvestimo po e-pošti in drugih spletnih kanalih.

Lahko se zgodi, da pride do neaktivnosti dalj časa, ko so naročila zaprta in naročanje ni možno dalj časa. To se ponavadi dogaja, kadar odpravljamo kakšne težave oziroma izpopolnjujemo sistem. O tem vas tudi prek pošte naknadno in pravočasno obvestimo, tako da ste na tekočem z delovanjem društva.

11. Kako sveži so izdelki, kot na primer sadje in zelenjava, ob prevzemu?

Vso zelenjavo in sadje nam ponudniki dostavijo dobro uro pred vašim prihodom, tako vam lahko omogočamo, da v roke prejmete zgolj svežo zelenjavo in sadje.

12. Kaj lahko naredi, v primeru, da prevzamem naročilo in se izkaže, da je 'zmanjkal' en izdelek?

Na prevzemih dvakrat preverite, ali ste zbrali vse artikle na seznamu. Pozorni bodite predvsem na količine.

Če pa se slučajno zgodi, da šele doma ugotovite, da kakšen izdelek manjka, vam seveda v protivrednosti izdelka ponudnik bodisi vrne gotovino, bodisi se skupaj s ponudnikom dogovorimo, da omenjen izdelek prevzamete ob naslednjem prevzemu ali pa manjkajoči izdelek celo naknadno prevzamete. V izjemnih primerih pa se lahko tudi dogovorimo, da manjkajoč izdelek dostavimo na vnaprej dogovorjeno lokacijo.

13. Pozabil/a sem geslo za vstop v skupino. Kaj sedaj?

Če pozabite geslo, ga lahko obnovite na povezavi obnovi geslo (klikni).

Kliknite torej na povezavo, vpišite svoj elektronski naslov in na vaš e-mail naslov bo sistem poslal zahtevo za novo geslo.

14. Ali lahko ob prevzemu plačam nakup s kartico?

Skupni znesek naročila (naveden je v pdf priponki oz. kopiji naročila, ki ga prejmete na vaš elektronski naslov) poravnate v gotovini na licu mesta ob prevzemu vseh naročenih izdelkov. Kakršnakoli druga plačila (bančno nakazilo, debetne kartice, kreditne kartice itd.) žal niso mogoča.

15. Ali dostavljate naročila tudi izven območja Ljubljane?

Po dogovoru naročene izdelke dostavimo tudi izven Ljubljane, vendar samo v oddaljenosti do 20 km iz Ljubljane. Pri tem vas bremenimo za doplačilo 12 EUR.

16. Ugotovil/a sem, da je prejeta gramaža izdelka manjša od naročene. Kaj sedaj?

Vsem članom priporočamo, da sadje in zelenjavo stehtajo in nam seveda sporočijo morebitno reklamacijo. Do sedaj s ponudniki nismo imeli takšnih in podobnih tržav. Če se kaj takšnega zgodi, je dobro da stehtate vso zelenjavo, saj naš ponudnik za zelenjavo velikokrat kompenzira določeno zelenjavo, katere ni moč stehtati na gram natančno. To se lahko zgodi pri npr. bučah, glavah zelja ... 

Do sedaj so resda bili odzivi ravno obratni, da je vedno kakšen gram viška; to je bil tudi naš pogoj ponudnikom, če želijo z nami sodelovati na dolgoročni osnovi.

Če torej opazite, da je količina izdelkov manjša od navedene v ponudbi, nas vsekakor kontaktirajte na info@nakupujmoskupaj.si in potrudili se bomo, da problem rešimo v čim krajšem možnem času.

17. Kako preverjate, ali so izdelki res ekološki in kakovostni?

Preden izdelek vključimo v ponudbo preverimo ponudnika in njegove izdelke z obiskom pri njem. Istočasno pa naše člane pozivamo, da nam sporočijo pohvale in graje za vse izdelke, ki jih naročijo. Na ta dva načina preverjamo kakovost.

Oznako "ekološko" pa imajo samo tisti izdelki, ki nosijo ekološki certifikat, kar tudi preverimo pred vključitvijo v ponudbo. Tule smo za vsakega ponudnika posebej dodali povezavo do njegovega eko certifikata.

Več:

Ali je res vse EKO?

Medena afera

18. Preden se odločim za priključitev v skupino, si želim ogledati ponudbo, vendar mi to ne uspe. Kje lahko vidim, katere kmetijo so vključene, od kod so, kaj pridelujejo in kako, kakšne so cene itn.?

Kmetije in drugi ponudniki vključeni v projekt Nakupujmo skupaj ceneje so s kratkimi opisi izpisani tukaj (klikni). Nekatere izmed njih pa imajo celo svoje spletne strani, kjer lahko o njih izveste še več.

Preden jih vključimo na seznam, jih sami preverimo. Glede ponudbe posamezne kmetije pa se dogovarjamo za vsako naročilo posebej, kar pomeni, da do dvakrat mesečno pozovemo vse ponudnike na našem seznamu, da nam pošljejo svojo aktualno ponudbo, potem izberemo najboljše izdelke (po kakovosti in ceni) ter jih vključimo v naročilo. Potem našim članom pošljemo seznam ponudbe in samo takrat lahko pregledajo ponudbo po kmetijah in se odločijo za naročilo. Ob prevzemu naročenega na določen datum pa lahko člani z vsemi ponudniki govorijo, saj vsak ponudnik sam predaja svojo robo naročnikom.

Članstvo v Nakupujmo skupaj je brezplačno in brez obveznosti. Če se včlanite, boste ob naslednjem odprtem naročilu prejeli sporočilo ter dostop do celotne aktualne ponudbe. Takrat boste imeli 4 dni, da se odločite za naročilo.

 

19. Zakaj plačam prispevek za organizacijo v višini 10% od naročila?

Ta prispevek je namenjen pokrivanju stroškov organizacije in izvedbe skupinskega naročila in je po novem vključen v ceno izdelka/pridelka. Na ta način zbrana sredstva nujno potrebujemo za poplačilo vseh stroškov (najem prostora, stroški razvoja naročilnice itd.) in s tem zagotovitev nadaljnjega razvoja naših skupnostnih akcij.

Projekt je obsežen in povezan s številnimi stroški, zato lahko le na ta način nadaljujemo in vam še naprej zagotavljamo pestro ponudbo lokalnio pridelanih in ekoloških izdelkov po ugodnejših cenah v primerjavi s cenami na (eko) tržnicah in raznih sejmih. In to vse na enem mestu, brez dodatnih stroškov prevoza, izgube časa denarja z obiskovanjem vseh ponudnikov ipd.

20. Pri prevzemu sem prejel/a izdelke, ki so bili neuporabni (gnili, pokvarjeni). Kaj lahko naredim?

V tem primeru nam čimprej na naslov info@nakupujmoskupaj.si sporočite, da ste prejeli neustrezne izdelke. Poskrbeli bomo, da boste dobili vrnjeno kupnino ali pa vam bomo izdelke zamenjali.

Ker želimo od vas članov čim več povratnih informacij glede vaših naročil, vedno znova in znova preverjamo, če je bilo z vašim naročilom vse v najlepšem redu. Kajti vsi člani, ki naročamo, smo edini kriterij za kakovost. In če pride do teh neljubih dogodkov, tudi ustrezno ukrepamo!

21. Zakaj ne morem naročiti manjših količin živil, npr. par korenčkov, pol kilograma čebule itd.?

Zaradi ugodnejših cen živil pri skupinskem naročanju zelo majhne količine posameznega živila niso možne.

22. Kako vem, kdaj bo naslednji prevzem oz. skupnostni nakup?

Najprej se morate prijaviti/registrirati. Po uspešno opravljeni registraciji se logirate v polju "Prijava". V primeru, ko je naročilnica zaprta oz. ko ni možno naročati, se vam s prijavo v sistem izpiše datum našega naslednjega (predvidenega) skupnostnega nakupa. 

23. Zakaj se včasih zgodi, da naročenega pridelka/izdelka potem na dostavi ni na voljo?

Naši ponudniki kolikor se le da skrbno ocenijo svoje zaloge za vsako skupnostno naročanje sproti. A se vendar včasih še vedno zgodi, da zaradi višje sile (npr. vreme) kakšnega obljubljenega pridelka/izdelka na dostavi nato ni. Včasih za to zvemo dovolj zgodaj, da lahko vse člane o tem obvestimo (e-mail, SMS), spet drugič žal to časovno ni mogoče.

Pri tem projektu je v takšnih primerih potrebno obojestransko razumevanje (tako članov kot tudi ponudnikov in navsezadnje nas organizatorjev), saj je v takšnih primerih lahko vedno nekdo na koncu nezadovoljen.

24. Ali je Nakupujmo skupaj (Društvo Eko tim) posrednik ali organizator?

Mnogi naši člani napačno sklepajo, da se pojavljamo v vlogi posrednika. Vseskozi se trudimo sporočati, da mi nismo posrednik, ampak zgolj organizator naših skupnostnih nakupov. Iz tega izhajajoč zato tudi celotni skupnosti (vam, nam in navsezadnje ponudnikom) objavljamo cene po načelu poštene cene (koliko je cena kmeta, kolikšen je naš strošek za celotno organizacijo). V projektu res ne želimo sodelovati kot posrednik, za katere že tako ali tako velja precej negativna konotacija, saj naš namen ni daljšanje, ampak krajšanje verig, da pridejo pridelki direktno od kmeta do našega člana.

25. Davčne blagajne - kaj moram kot član Nakupujmo skupaj vedeti o njih

Uvedba davčnih blagajn za gotovinsko poslovanje prinaša nekaj manjših sprememb pri izvajanju naših skupnostnih nakupov.

10% strošek za organizacijo skupnostnega nakupovanja se z letom 2016:

•           pri oddaji naročila NE BO VEČ posebej obračunaval

•           ampak BO PO NOVEM avtomatsko že vštet v dano ceno vsakega pridelka oz. izdelka

Več o tej tematiki pa si lahko preberete tukaj.

26. Zakaj mnogi ponudniki naročene pridelke zavijajo v gore plastičnih vrečk?

Ekipa prostovoljcev in nekateri ponudniki se zavedajo dejstva, da je potrebno plastične vrečke in drugo embalažo zmanjševati oz. jo vsaj pravilno ločevati. Žal pa marsikateri ponudniki velikokrat zaradi stiske s časom, finančnih razlogov in lažjega razdeljevanja vaših naročil nimajo druge možnosti, kot da za vas pridelke pripravijo prav v plastičnih vrečkah.

Vse ponudnike pred vsako oddajo opozorimo tudi na to, da naj dvakrat premislijo, predno se odločijo za plastične vrečke, a na koncu je odločitev na njihovi strani. Moramo pa poudariti, da kar nekaj naših ponudnikov uporablja papirnate vrečke, najde pa se tudi kdo, ki ima svoje pridelke zložene na stojnici in po gajbicah brez vrečk in vas potem sproti sprašuje, če potrebujete vrečko. Tako imate konec koncev vsi člani pri naročanju vseeno nekaj izbire – lahko se odločite za ponudnike, ki so pri tem bolj ozaveščeni in naročate le pri njih. Vemo, da tudi zgledi vlečejo. Morda pa jim bodo tako sledili tudi drugi ponudniki. Spremembe se namreč ponavadi ne zgodijo čez noč, sploh, če niso “nujne”.

Več o tej tematiki: Preveč plastične embalaže

Prijava na e-novice

Facebook