JA, SEVEDA: Zdaj pa je že kar vse 'domače' in 'kmečko' …

Zanimivo je opazovati, kako se v prehrambeni industriji na vse pretege in načine želi prikazati na ta način, da je zdaj na trgovinskih policah že kar vse domače, lokalno, naravno itd.

Iz tega lahko hitro sklepamo, da je trend eko in lokalne hrane očitno zelo prisoten v glavah potrošnikov. V nasprotnem primeru prehrambena industrija ne bi namenjala toliko pozornosti in v nazive svojih izdelkov vrivala besede kot so 'domače', 'naravno' in še kaj …

Pri nas lahko skoraj vsakdo na izdelek napiše 'domače'!

Beseda 'kmečko' ali 'domače' lahko v teoriji uporabi prav vsak pri prodaji izdelka, pa čeprav s tem nima prav nobene veze. Ker lahko 'domače' na etiketo napiše prav vsak, potrošnik težko loči zrnje od plevela.

Tisti, ki na eni strani delajo po kvalitetnih in tradicionalnih metodah, nimajo namreč na trgu nobene prednosti pred tistimi, ki tovrstne nazive in titule izkoriščajo za boljšo prodajo teh izdelkov.

Mnogi kvalitetni in dobri ponudniki so se zato začeli distancirati od teh nazivov, saj se na ta način želijo ločiti od industrije. Zato mnogi na primer uporabljajo kar polni naziv, npr. Kmetija XYZ, ker na ta način pooseblja ponudnika, ki izdelek ustvarja.

Ne boste verjeli, kolikokrat poslušamo naše ponudnike, ki se pogosto pritožujejo nad krivico, ki se jim v takšni ali drugačni obliki godi že več let. Kot trdijo nekateri naši ponudniki, za to krivijo predvsem pristojne institucije, ki so dovolili velikim igralcem registracijo raznih instant izdelkov z generičnimi nazivi kot so 'kmečki' kruh ali 'domača' salama itd.

Naj ponazorimo še na konkretnem primeru …

'Pa sej jaz kupujem samo domače stvari!' nam je nedavno zatrdila skupna prijateljica našega tima, ki 'domače' in 'naravne' izdelke povečini kupuje v trgovini, občasno pa tudi v okviru našega projekta.

In res, pri nedavnem obisku na njenem domu sem opazil same naravne in domače dobrote. Ob malo bolj podrobnem pregledu pa so ti na pogled domači izdelki hitro izgubili na vrednosti, ko smo malo bolj podrobno pregledali etikete in sestavine, iz katerih naj bi bili ti domači izdelki narejeni.  

'Domače' hrenovke, 'domača' ogrska salama, 'naravna' kozmetika itd. Važen je bil torej naslov izdelka, poplava konzervansov, aditivov in ostalih škodljivih sestavin povprečnega potrošnika načeloma ne zanima oziroma jih ne upošteva v tolikšni meri, kot bi moral.

Gospod Ivan Ravbar je na svojem blogu objavil nekaj zanimivih izdelkov, ki vsebujejo vse prej kot naravne in domače sestavine (spodaj navajamo samo 1 primer - vegeta):

Še več zanimivih primerov najdete na tej povezavi.

Prijava na e-novice

Facebook